Všechny kategorie > Závody > Závody 2010 > Opočno - sobota
Celkem příspěvků: 5 - Stránek (1): [1]
Autor: Bohous
Vloženo: 08. čec. 2010 - 05:45
Předmět: re: re: re: Opočno - sobota
slovakm napsal:
může mi někdo vysvětlit, jak je to s tou jámou, když tam byl 1 lampion venku z jámy, tak jsem to kvalifikoval jako jasné Z, nechápu. Dík předem :-)


Osobně jsem identifikoval jen to místo. Popis jáma znamená prostředek jámy a nikde není řečeno, že to je nejhlubší místo jámy.
Autor: slovakm
Vloženo: 08. čec. 2010 - 02:37
Předmět: re: re: Opočno - sobota
může mi někdo vysvětlit, jak je to s tou jámou, když tam byl 1 lampion venku z jámy, tak jsem to kvalifikoval jako jasné Z, nechápu. Dík předem :-)
Autor: Bohous
Vloženo: 08. čec. 2010 - 10:49
Předmět: re: Opočno - sobota
Nádherný a poučný závod. Kdyby mi nevyšla tipovačka na časovkách, mrzela by mě 10 a 17, kde jsem se chytil vrstevnic a nechal se jimi dovést ke špatnému řešení.
Autor: LenkaForstova
Vloženo: 06. čec. 2010 - 10:44
Předmět: re: Opočno - sobota
C06 - Stavitel mě dostal. Jámu jsem nenašla a tak jsem si řekla, že přece tu linii nepostaví jinam, když objekt není vidět. Pozice zhruba seděla, vzdálenostně od cesty připadalo v úvahu A, tak jsem o Zetku ani neuvažovala. Tato kontrola, byla pro mě poučením a hned druhý den jsem ve stejné situaci na jedenátce už nachytat nenechala. Ač jsem na tuto kontrolu zpočátku nadávala, nyní jsem za ní rada a budu si to poučení pamatovat;-)

C08 - Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že bílý flek před potokem je tvořen větví stromu za potokem. Byla to první kontrola, kde pomohlo přesné zmapování půdorysu větví. Také jsem si řekla, že když už si s tím autor mapy a stavitel v jedné osobě dal takovou práci, tak to je jistě klíč k řešení a hned jsem to použila. Vyšlo mi C, ale B nebylo úplně vyloučené. Vzdálenost od kamene pak vyloučila C, které ale bylo správným řešením.

C13 - I když od té doby, co jezdím s kočárkem si vodu vozím, ale měla jsem ji málo a občerstvovačku jsem ráda využila. Alespoň u mě žízeň a hlad rapidně poškozuje mozek. Při takto dlouhém limitu a v takto horkém počasí by občerstvovačka měla být standardem a považuji ji rozhodně za užitečnější než pití v cíli. Lešťa s Robertem ukázali, že ji lze udělat velmi jednoduše.
Kontrolu jsem buzolila na blízký soutok, který sice nešel uplně přesně zaměřit, ale kontroly byly tak daleko od sebe, že jiná pozice než B nepřipadala v úvahu, ostatní pozice se soutokem vůbec neseděly a to včetně správného C. Větví jsem si bohužel vůbec nevšimla.

C16 - Taky jsem viděla, že kontroly mají být o něco níž, srázek jsem pořádně neviděla a připadalo mi, že to na tu dálku nejsou lampiony výš zase o tolik a tak jsem zvolila nejnižší z lampionů. (Mělo být Z.)

C17 - Už cestou kousek za šestnáctkou jsem zahlédla lampiony od sedmnáctky. TAkže poté co jsem si z rozhodovacího stanoviště zúžila výběr na C nebo D, tak jsem se vrátila za rybník a vyloučila D, které bylo vidět kus od lesa. Nahoře jsem si ještě musela zapamatovat, že stromy z lesa nemají větve, které přesahují moc daleko. Od rybníka jsem totiž stěží viděla lampion a co je nad ním už ne.

C19 - Tahle kotrola mě mrzí asi nejvíc. Přesně jsem věděla, kde který lampion stojí. Troufla bych si namalovat kroužky pro solution a přesto jsem nedokázala určit, která kontrola je správná, protože jsem nepochopila co je prostřední. Docela bych stála o to, kdyby mi to někdo vysvětlil. Opravdu! Pořád mi není jasné, proč prostřední nebyl srázek, u kterého stál lampion B a všichni se jen tváří, že je to ani nenapadlo.

Celkově závod pěkný a hodně těžký. Na závodech ve Finsku ani ve Švédsku jsem nenasekala tolik chyb, měla jsem tam i menší pocit vlastní neschopnosti. Hlavně v neděli mi chybělo pár lehčích kontrol typu sobotní čtrnáctky. Poznat lehkou kontrolu nepřekombinovat" ji, je také dovednost a především pro méně zkušené trailisty mi připadají méně těžké kontroly motivačně ůležité. Navíc pomáhají bezpečněji (spravedlivěji) oddělovat dovednost od náhody.
Autor: LiborForst
Vloženo: 05. čec. 2010 - 08:45
Předmět: Opočno - sobota
Ahoj!

Tak já začnu. Chtěl bych, aby se výsledky diskuse dostaly co nejdříve lidem,
co pořádají pětidenky a co se byli v sobotu podívat.

Celkově musím říct, že na stavbě se projevilo to, že jediný pořádný závody,
co Lešťa šel, bylo MS v Maďarsku, a nároky na přesnost práce závodníků byly
velmi podobný těm maďarskejm a tedy často za hranicí únosnosti. Začalo to
první časovkou a tvrdě to pokračovalo prvníma pěti kontrolama. Pak se to už
zklidnilo, ale po pěti kontrolách jsem měl chuť toho nechat. :-)

BTW Lešťa s Robertem se taky přiznali, že neproběhla oponentura, na což já
jsem spoléhal, když jsem závody (a hlavně MČR) DOB+AR20 přidělil. Říkal jsem
si, že Lešťa to postaví a Robert jako poměrně zkušený stavitel to zkoukne,
takže je sichr, že to bude v cajku...

TC1 - Problém použitelnej na trati, kde má člověk čas podívat se na linie
a středy atd. Z místa sedícího střelce to opravdu byla jen střelba. Přitom
by stačilo ty kontroly vytahnout o pul vzdalenosti od sebe a uz by to mohl
byt regulerni problem. Konec konců, úspěšnost 25% je rovna náhodné volbě,
což to ale ve skutečnosti vlastně byla...

TC2 - Naopak perfektní, dalo se poznat, co je co, a šlo jen o rychlost.

TC3 - Tady jsem měl já problém, že to bylo dost daleko a správnou vzdálenost
podél zdi ani od stromků vlevo se mi nepovedlo určit. Nicméně to byl jistě
těžký, ale korektní problém.

C01 - Lešťovo řešení s průhledem lesem na 40m vzdálený most mi opravdu ani
na mysl nepadlo. Bylo to na poměrně krátkou vzdálenost, takže jsem zkusil
azimut a naštěstí to vyšlo. Nakonec to dalo (pro mě nečekaně) dost lidí,
ale neměl jsem z toho dobrý pocit.

C02 - Při prvním pohledu jsem se vyděsil, jestli to takhle bude pokračovat,
ale pak jsem zdetekoval, že v ose údolíčka leží jen dva lampiony a mezi nimi
už ta volba nebyla těžká. Polohou a nějakým měřením proti zdi.

C03 - Opět jen potvrdila moje podezření, že bez lupy to dneska nepůjde. A opět
jsem překvapen, co lidí to dobře uhodlo. Já třeba jsem vážně uvažoval o Zetku,
protože mi krokování i pokus o lokalizaci středu kolečka vyšly spíš trochu
před kontrolu A.

C04 - Jednoznačně neregulérní kontrola vůči vozíčkářům a malým lidem. Já jsem
naštěstí od konce skal zahlédl lampiony, taže jsem poznal, že ty tři jsou moc
daleko (a A bylo mimo). Šokující na tom je, že jsem jedinej nevozíčkář, co to
dal, a naopak všichni vozíčkáři (až na Bohouše :-) to DALI!

C05 - Klasická maďarská kontrola. Tomovo řešení se záměrnou linií z nejasného
bodu křižovatky proti nejasnému konci srázku by bylo v pořádku, kdyby byly ty
lampiony byly zase aspoň o půl vzdálenosti dál. Já na to šel jinou podobně
nejistou metodou a naštěstí mapa seděla, takže to vyšlo. Lenka naopak tvrdí,
že Zetko dávala proto, že všechny lampiony byly blíž (nebo dál?) od cesty.

C06 - Zkusil jsem nejdříve ňáký odměřování linií a azimutů a nakonec jsem si
zkusil odměřit vzdálenost od konce cesty na louce - a vyšlo mi Zetko. Tady
bych to viděl jako těžký, ale regulérní.

C07 - První kontrola, kde byly konečně lampiony daleko od sebe, takže jsem
zkusil trefit vzdálenost, ale sekl jsem se. Lenka zdetekovala hustníčky a
odhadla vejšku proti skalám napravo - to asi bylo přesné řešení.

C08 - Když jsem tam přišel, tipoval jsem C nebo D. Jenže pak jsem si to
odkrokoval od kamene, co ležel na kolecku (takže přesně 12m) a vyšlo mi
téměř přesně A. Škoda, že jsem se tam nemohl jít po závodě kouknout.
Tipuju, že si Lešťa zkontroloval jen větve stromů, ale už ne ten kámen.
Navíc nová směrnice hovoří o tom, že kontrola pod okrajem korun stromů
se nemá dávat, pokud řešení nelze ověřit dalšími metodami. Proto jsem
to také krokoval od kamene - byl v mapě, byl v kolečku, takový objekt
se bezpodmínečně musí přeměřit...

C09 - Odpočinková kontrola.

C10 - Kontrolu trochu komplikovalo to, že rybník, vůči kterému se mělo
dělat "mezi", byl vypuštěnej. :-) Jinak jsem s ní neměl problém, protože
nejbližší bod keře byla rozhodně ta větev a s ní vycházelo A.

C11 - Tady selhala moje znalost piktogramů a hlavně toho, co je v daném
případě půdorysem - zda zdi (jako u budov, kde nehraje roli střecha) nebo
ptačí perspektiva (a tedy střecha - podobně jako "lesa"). Navíc - doplňující
popis ve sloupci G byl "strana", což ale neznamená, že to musí mít nějakou
předepsanou vzdálenost - kdyby to byla budova, správný lampion by byl takový,
který by stál tak daleko od zdi, jak blízko by šel zapíchnout. Myslím, že
založit ten problém pouze na výkladu piktogramu, u tak neobvyklého objektu,
byla chyba.

C12 - Přiznám se, že jsem ji řešil až na zpáteční cestě. Číslování kontrol
bylo podivné a rozhodně by se takto bláznit s čísly nemělo. Po závodě jsem
se dozvěděl, že to snad mělo příčinu v nějakém rušení na poslední chvíli,
ale pak se to dalo řešit tím, že by se vyhlásil závod jako free-order. Jinak
kontrola perfektní. Poloha v podélném směru byla jasná díky stromu, ale mezi
A a Z jsem pekelně dlouho váhal, protože linie vrstevky se mi zdála o něco
výš, než stálo Áčko.

C13 - Občerstvovací kontrola. BTW gratuluju - perfektní nápad. Myslím to pití.
Já jsem teda nepil, protože bych si narušil svůj (ne)pitný režim, ale věřím,
že moji ženu i dítě to zachránilo. Kontrola mně připadala lehká, protože jsem
věřil mapaři a spolehl se na větve přečuhující přes cestu. Řešil jsem to tedy
za pochodu. Lenka udělala podobnou chybu, jako já na sedmiččce, a celá šťastná,
že kontroly se konečně nedotýkají jedna druhé, zkusila nějaké azimuty. A ty jí,
bohužel, nevyšly. Ale věřím, že pokud stavitel plánoval řešení pomocí větví,
azimuty po okolí nekontroloval. To je, samožejmě, drobná výtka, ale v tomto
případě je to spíš chyba závodníka.

C14 - Opět "po(c)hodová" kontrola. Stačilo pořádně počítat a člověk se nemusel
ani zastavit.

C15 - Tak to bylo fak dílo! Zajímalo by mě, kolik činila vzdálenost od správného
místa. Podle mě to byla těžká kontrola sama od sebe, dlouho jsem Zetko zvažoval,
ale ne kvůli výšce, ale kvůli vzdálenosti podél cesty. Kdybych se byl pro něj
rozhodl, měl bych o bod víc, ale netěšilo by mě to. To je právě nebezpečí takhle
těsnejch Zetek, že na nich nakonec může bodovat někdo, kdo dá Zetko kvůli úplný
blbosti, a naopak někdo, kdo si celou věc perfektně proměří, nakonec Zetko nedá,
protože mu bude připadat ten rozdíl vzdálenosti malichernej... Nakonec výsledek
0% správných odpovědí taky o čemsi vypovídá...

C16 - Na první pohled jsem opět krutě nadával, ale pak jsem musel stavitele
v duchu poprosit za odpuštění. IMHO se dalo poznat, že ty kontroly nejsou na
horní straně skály, dalo se poznat, že mají být níž, a dalo se (kousek dál od
severu) poznat, že mají být víc doleva. Těžké ale korektní.

C17 - Lenka prý viděla, že D už je mimo stromy, já bohužel ne. Zkoušel jsem
výšku proti významnému stromu u rozhodovacího stanoviště, ale zjevně jsem ji
netrefil dobře. Anebo... Totiž moje druhá výtka proti jinak naprosto perfektní
mapě byly vrstevky v tomto místě. Šel jsem po chodníku směrem od stromu k mostu,
abych se dostal do místa, kde budu mít patu stromu (a tedy také polohu značky)
na úrovni očí. Nebudete tomu věřit, ale já během závodu vyrostl na výšku 5m!
Hledaný bod byl totiž ještě pod křižovatkou s pěšinou napravo, což podle mapy
mají být od stromu dvě vrstevnice...!

C18 - Skoro "skandinávská" kontrola na mečování objektů, jen to byly, bohužel,
umělé objekty, které se mečují většinou snáze. Řešil jsem jí už od mostu u C17,
ale cvakal jako poslední, po vyřešení C19. Proč jsem ale po vyřešení jako B dal
odpověď D, to se mě fak neptejte...

C19 - Dtto, navíc krásnej chyták s tím, že to musí bejt jinej konec zdi, než u
předchozí kontroly (ne "konec" ale severní pata).

Tož tak. Malinko to "odmaďarštět" a byl by to perfektní závod. Takhle pár kontrol
budilo dojem "sportky", což není dobře. Každopádně výborná zkušenost pro závodníky
i (doufám) pro stavitele.

L
Celkem příspěvků: 5 - Stránek (1): [1]