Všechny kategorie > Závody > Závody 2014 > Brdce - Klasika
Celkem příspěvků: 3 - Stránek (1): [1]
Autor: DKP6901
Vloženo: 07. lis. 2014 - 11:21
Předmět: re: Brdce - Klasika
K2 - Směrnice, str. 35: „Lineární objekty mimo měřítko … Skalní sráz může být v mapě zakreslen jednoduchou černou čarou, případně doplněnou spádnicemi. Spádnice se při centrování kolečka ignorují a střed kolečka se umísťuje na čáru i přesto, že spádnice mohou znázorňovat rozsah srázu v terénu.
V případě, že je velký sráz výrazně plošně rozsáhlý a je zakreslený tlustou černou čarou s prodlouženými spádnicemi, lze jej považovat za plošný objekt a centrovat kolečka dle skutečnosti. (je tam i obrázek)
U hliněných srázků se spádnicemi se postupuje analogicky.“

Při letmém pohledu jsem při závodě spádnice vyhodnotil jako stejné a vzhledem k popisu kontroly jsem (nesprávně) předpokládal, že střed kolečka je na konci hnědé čáry srázku, a tam byla i hranice porostu, podle které jsem vyhodnotil správnou polohu jako Z. Kdybych použil zaměřovací kříž, asi bych zjistil, že střed kolečka je ve spádnici a potom to více řešil a posuzoval konec více/správněji podle vlastního tvaru srázku, nikoliv jen podle polohy vůči okolí. Nicméně si stále myslím, že kontrola byla správně zrušena, protože konec srázku nebyl dostatečně ve skutečnosti ohraničený a na případnou hranici nemapovaného a mapovaného srázku by se kontrola popsaná jako konec umísťovat stejně neměla.

K3 - Zde jsem podle přesné polohy středu kolečka málem dal také Z, ale pak jsem to řešil spíše podle popisu a hledal střed reálného skalního srázu a přiklonil se k A.
K4 - Zaměřování přes (nepřesně zmapovaný) krmelec mi naštěstí dávalo tak různé výsledky, že jsem se snažil namečovat srázky a kameny a u správného evidentně nic nebylo - jasné Z
Stejně jako Dušan jsem z této strany řešil i K8 - Z
K6 - špatně jsem odhadl vzdálenost (podle mne i kvůli nepřesně zmapovanému umístění jezírka u K5 vůči okolí), viděl hustník vlevo od cesty před větvením v nějakém hustějším seskupení listnatých stromů a vůbec neuvažoval porosty na druhé straně cesty
K10 - zkreslení při měření středu "mezi" ve Studience mne tady navádí k pečlivému nalezení průsečíku kolmice s cestou a vícenásobné kontrole, jaký že mi to vychází lampión na paralaxe (i u K1, jsem možná měřil až příliš dlouho a čas pak chyběl u složitějších kontrol)
K11 - nezřetelná skála a tudíž obtížně určitelná její část po chvíli váhání vedla ke špatnému Z rozhodnutí
K12 - spousta zaměřování někdy s výsledkem B, C či Z mezi nimi, nakonec se šťastně přikláním k B, i když mi výškově přijde trošku níže než C a obávám se, zda už není pod nosíkem
K15 - naštěstí se řídím pouze polohou vůči výraznému stromu, jak vypadají kameny na mapě a ve skutečnosti moc neřeším
K16 - dostávám se do časového presu a nechce se mi vícekrát pobíhat okolo, takže namečování není důsledné
K17 - o (správném) C uvažuji jen krátce a v rámci rychlosti se přikláním k Z, neboť mi přijde, že kámen je na stejné pomocné vrstevce jako sráz a tudíž by nemusel za ním být vůbec vidět
K18 - špatný odhad vzdálenosti a předpoklad, že C je na pomocné vrstevce a D až na plné; asi by stačilo se vrátit k rozcestí či lépe vykoukat nepříliš zřetelné kameny - třetí rychlostní chyba v řadě
T - moc hezké stanoviště, mj. pravý kámen krytý stromem (podle skutečnosti jsem na pasece čekal i nějaké zmapované vývraty) - při snaze to přesně vykoukat skoro zapomínám, že se jedná o časovku a podstatnou dobu ztratím na první úloze (a navíc s chybou, stejně jako T3)
Díky za pěkné závody
JirKa
Autor: dusanf
Vloženo: 05. lis. 2014 - 12:22
Předmět: re: Brdce - Klasika
Na zero toleranciu by bolo možné otvoriť úplne novú tému. Keď si nájdem chvíľu času. :-)
K2 - najprv som jednoznačne definoval správny lampión hlavne podľa azimutu od tabule za kontrolou, ale potom som začal riešiť zmysel konca a ako hlavný dôvod pre vybratie iného lampióna bolo rozhodnutie, že zráz nemá v danom mieste minimálnu výšku 1m. Priznávam , že nemám tento typ kontrol rád a veľmi často to prekombinujem.
K3 - práve kvôli zero tolerancii neváham a pre mňa jasné A
K4 - áno ten krmelec bol posunutý, ale pre istotu to riešim v kontexte zrázov za krmelcom a najprv sa snažím dohľadať ten veľký kameň. Pri ňom lampión nie je - jasné Z. Odtiaľto riešim aj 8K - pri správnom zráziku nie je lampión a len čakám na potvrdenie z druhej strany.
K10 - karma s odhadovaním stredu sa opäť zhoršuje :-(
K11 - ako hovorí Janko - chcelo to trochu oprášiť ten skoro neexistujúci zráz
K12 - mapa tu príliš nesedela ani jednej strany tak som to poňal, že tu nikto nemôže riešiť odchýlku o pár metrov a jeden z tých lampiónov musí byť správne. Som rád, že som to tam vzdal, lebo ináč to bolo na pekne dlhé zacyklenie.
K15 - tu som mal najväčší problém s pochopením popisu. Nezdalo sa mi celkom korektné dávať popis SV strana kamenného poľa pri kamennom poli s väčšími kameňmi uprostred iného kamenného poľa. Nakoniec to vyriešil nitkový kríž pre presné určenie stredu krúžka.
K16 - pre mňa asi najkrajšia kontrola dňa (hlavne keď na nej porážam brata). Bolo sa tu nutné veľmi snažiť presne sa dopracovať k správnemu objektu.
K17 - ako som už písal pre mňa jedna z najjednoduchších kontrol - dôležitá bola generalizácia terénu a mapy
K20 - dlho som si nebol istý či nevidím až ten nižší kameň, ale pomerovo k K21 som si to overil a dal správnu odpoveď
K22 - kvôli takýmto kontrolám mám rád TrailO - pekný chyták, navyše naplánovaný na koniec pretekov kde je najväčší časový stres

Časovky - stále zabúdam, že to nie je TempO a mám viac času aj na kontrolu popisov. Bez popisu dávam na ciťáka prvú kontrolu tesne vedľa

Pre mňa zaujímavé preteky. Mapa síce chcela trochu doladiť, ale rozhodne mám radšej preteky v teréne ako v parku. Stále som viac Orieňták ako Trailista. :-) Vďaka za pekné preteky.
Autor: LiborForst
Vloženo: 04. lis. 2014 - 05:53
Předmět: Brdce - Klasika
Po absolvování klasiky, a hlavně po prohlídce v terénu jsem litoval, že jsem na Mirka víc nezatlačil, aby závod opravdu udělal až na jaře a nevyužil zimu ještě k jedné či dvěma návštěvám pro zpřesnění mapy. Po velmi dlouhé době strávené na mapách dělaných přímo v pětce (Pařez a Golfáč) jsem se nějak nedokázal oprostit od snahy číst a pasovat mapu na terén úplně přesně, což zde na mnoha místech nešlo. Navíc jsem si na mnoha místech říkal - tohle by mně jako staviteli Lenka jako oponent nepustila - takže kde je chyba... :-)
K1 - Rozcvička.
K2 - Asi poslední místo, kde jsem pochopil, co mám v mapě ignorovat. Vzdálenost od křižovatky, linie s cedulí za hřbítkem i odhad mapované výšky hřbítku ukazovaly svorně, že kontrola je postavená přesně a asi jen někdo vykácel hustník... Směrnice říká, že se kontrola nemá stavět na konce srázků, pokud není jiné upřesňující vodítko. To zde IMHO bylo, jen stejně jako na mnoha jiných místech mapy si museli závodníci něco domyslet nebo odmyslet.
K3 - Z mé strany pouze špatná Zero tolerance, bohužel se mi z cesty zdálo, že lampion stojí až u paty kupky nad srázem, a ještě jsem "jasně" viděl to místo, kam bych já lampion postavil.
K4 - První velká chyba z nepochopení mapy. Pravý ze dvou srázků měl mít hranu směrem k cestě určitě přes pět metrů dlouhou, než se začal lámat. V reálu to byly asi 2m. Proto jsem o té skále začal přemýšlet jako o šutru s tím, že skála je až za ním. Navíc celou situaci zatemnilo špatné umístění značky pro krmelec... Věřim, že s přesnějším tvarem skály a umístěním krmelce bych se možná zmást nenechal.
K5 - Jen chvilka rozjímání nad Zero tolerancí.
K6 - Pěkná kontrola. Z rozhodovacího stanoviště o nic moc víc než zafixování paralaxy a pak už jen pečlivá kontrola směru boční cesty z místa, odkud už ale zase nebylo vidět lampiony.
K7 - Při troše pečlivosti bez problémů.
K8 - Chvilka ujišťování o výškové poloze srázků, nebylo to těžké, ale nešlo to úplně odbýt.
K9 - Chyták na horní/dolní konec dolního/horního srázku moc lidí nenachytal.
K10 - Trocha pečlivého měření.
K11 - První zbytečná obrovská ztráta času. IMHO to, u čeho stál lampion B, vůbec nebyl objekt, kterej by měl bejt malovanej jako srázek. Na švédský mapě by tam byly jenom vrstevky. Zvlášť když vedle byla stejnou značkou namalovaná asi pětimetrová skála. Dobrá, skála bejt v mapě případně mohla, ale neměla u ní stát kontrola. Krokoval jsem to milionkrát tam a zpět a hledal problém.
K12 - Další zbytečná ztráta času. Zleva i zprava, azimuty i vzdálenosti, všechno dávalo jiný výsledky (o blbě zmapovaným mikrošutru ani nemluvě). jenže nejvíc jich padalo mezi B a C, kam jsem také umístil svoje Zetko. Po závodě mě málem trefil šlak, když jsem se tam šel podívat a přesně v místě, kam bych já lampion umístil, stál kolík! Těsně před závodem se totiž lampion B posouval o 4m doleva, protože zprava neseděl. Jenže tím zase přestal sedět zleva! Takovéhle změny na poslední chvíli se prostě nemají dělat. Problém zcela blbě zmapovanýho kousku lesa se musí odhalit při oponentuře a mapu buďto opravit nebo tam kontrolu nedávat.
K13 - Tady jsem měl drobný problém v tom, že jsem už nevěřil vztahu levé a pravé strany cesty (což ovšem dokonale sedělo) a snažil jsem se proto vykoukat řešení na pravé straně cesty. Tam mi ale místo s falešným lampionem pocitově daleko lépe sedělo, než správné místo, které jsem (jakmile jsem uvěřil levé straně cesty) bez problémů našel.
K14 - Klasické vymýšlení problémů. Na první pohled se to zdálo být v terénu tak, jako v Solution. Ale pak ve mně začal hloubat červíček, proč na hřbetu za kontrolou je v mapě pomocná vrstevnice - pomocnou vrstevkou přece chce mapař nebo stavitel něco říct, takže asi v místě, kde je ta vrstevka, se má začít hřbítek zvedat. Tím jsem si celou scénu o cca 7m posunul a samozřejně perfektně namečoval. IMHO tam ta vrstevka neměla být anebo (byla-li tam naopak qůli přednímu údolíčku) neměla vést až na hřbet.
K15 - První záměrná linie se stromem dávala jediné možné řešení C. Ale paxem zase ztratil dlouhé minuty, protože mi připadalo, že vůči čemukoliv jinému než stromu, bych volil D nebo Z... Asi to bylo dobře (teda až na Solution), ale z cesty mě to mátlo.
K16 - No a tady už začíná sprintová vložka. V nedostatku času na to koukám jen z rozhodovacího stanoviště a připadá mi to plus mínus v pořadku. Pár vteřin cesty kousek dál za rozhodovací stanoviště a bylo jasné, že kontroly by musely být mnohem dál.
K17 - Dlouze diskutovaný problém. Bohužel jsem hned z počátku C vyloučil jako moc nízko a moc vpravo, takže pak už nebyla na výběr žádná dobrá varianta...
K18, K19 - Na krokování nebyl čas a pocitově to sedělo.
K20, K21 - Opět nebyl čas a taky nebylo moc co řešit.
K22 - Moc hezký příběh. Shodou okolností přesně zopakovanej průser, co se povedl Lence pro změnu na mém Pařezu také na dvaadvacítce. Kritický nedostatek času na posledních pár kontrol, došel jsem až na konec cesty, a když už jsem tam byl, lehkým pohledem jsem zhodnotil, že ten šutr bez lampionu vypadá sice docela věrohodně, ale že je moc nízko. Správné místo mi vycházelo někam mezi, a taxem v rychlosti střelil spíš ten vrchní. Jako Lenka, blbě. BTW nakonec se všechny čtyři ostatní kontroly ukázaly jako triviální a mně zbylo pět minut, které by bohatě stačily na pořádný průzkum okolí K22 a možná lepší odpověď. Zatracenej free-order... :-)
Časovky - hezkej chyták se skalním srázem, kterej vypadá jako šutr, a správným šutrem schovaným za stromem... Jen to Céčko mi teda moc nesedělo. Vyloučil jsem ho proto, že podle mapy měly těsně vedle správného srázku nalevo i napravo být ve stejné výšce další srázky a ty jsem tam teda (ani posléze při návštěvě terénu) ani při nejlepší vůli neviděl.
Celkově - subjektivně: den blbec, objektivně: s maličko přesnější mapou bych Mirkův debut hodnotil jako docela podařený...
Celkem příspěvků: 3 - Stránek (1): [1]